Werkgroep MOV-HALE

MOV-HALE staat ‘Missie Ontwikkelingssamenwerking en Vrede’ in de samenwerkingsverband van de parochie ‘Bron van levend water’ en de Corneliusparochie binnen de regio Heiloo, Akersloot, Limmen en Egmonden. Deze regio-werkgroep is dus actief op gebied van Missie Ontwikkeling en Vrede, voor de noden van mensen veraf, o.a. in het zuidelijk halfrond. De werkgroep richt zich daarbij tot de hele parochie, want aandacht voor deze zaken is immers een opgave voor ieder, die zich christen noemt. Ieder jaar organiseert de werkgroep een ‘speerpunt’, een actie voor de hele parochie zoals een themaviering in verschillende kerken, een fietstocht of een filmavond.

Een greep uit de andere activiteiten:

– Organisatie Advents-actie.
– Organisatie Vastenactie, keuze, vormgeving en liturgie voor een
project in de Derde Wereld.
– In het kader van de Vastenactie organiseert de MOV-HALE-werkgroep sobere soepmaaltijden, hongerdoekbezinning en Tafelen voor de Vastenactie.
– Stimuleren verkoop producten van de wereldwinkel
– Verzorgen van collecten voor andere MOV-doelen en publicaties in de parochiebladen
– Uitwisselen ideeën voor MOV-acties tussen de verschillende locaties.
– Ondersteunen Schoenendoosactie in oktober.
– De werkgroep MOV-HALE heeft een sterke band met de Werkgroep Ontwikkelingswerk Limmen (WOL) dat een sterke relatie onderhoudt met de stichting DSF in Burkina Faso.