We vieren Pinksteren dit weekend, het feest van de Heilige Geest. Een belangrijk feest omdat het gaat om de vraag wie of wat sturing geeft aan ons leven. Onder kwade invloed gebeurt er veel ellende in onze wereld. Daar kennen we genoeg voorbeelden van. Daarom hebben we behoefte aan mensen die ruimte geven aan de Geest in hen en zich laten leiden door die goede Geest. Met Pinksteren vieren we dat die Geest over de leerlingen van Jezus is gekomen en veel goeds in en door hen tot stand heeft gebracht. Laten we hopen en bidden dat diezelfde Geest ook vandaag de dag velen mag inspireren. Ook onszelf.
Zondag vieren we in de tuin van de protestantse kerk het Pinksterfeest. Jij komt toch ook? Met liefst iets roods in je kleren of een rood attribuut. Want rood is de kleur van de Heilige Geest.
Hartelijke groet en een mooi en zonnig Pinksterweekend
Pastor-diaken Eugène Brussee
|