Allerzielenviering op 2 november, 19.00 uur

De 2e november is voor veel mensen een bijzondere dag om overleden familieleden, vrienden en kennissen te herdenken. Het overlijden van een dierbare heeft een grote impact op de nabestaanden en vaak ook op de dorpsgemeenschap. Limmen heeft een grote traditie om de doden te herdenken.

Wanneer en waar?

Zaterdag 2 november om 19.00 uur in de Corneliuskerk. De kerk is tijdig open en leden van de Avondwakegroep heten alle bezoekers welkom met een gebedenboekje met daarin een herdenkingsplaatje met de namen van de overledenen van het afgelopen jaar. Ook krijg je een waxinelichtje om voorin de kerk te ontsteken en ook daar staan mensen van de groep om u te assisteren. Hierna kun je rustig een plek in de kerk innemen.

De viering

Het is een woord en communieviering door pastor-diaken Eugène Brussee, met assistentie van de leden van de eerder genoemde groep. Uiteraard is het prachtige koor aanwezig, dat zal zingen met daarbij orgel- en pianobegeleiding. Tijdens deze viering noemen we alle overledenen bij naam tijdens het prachtige lied “Blijf geborgen in je naam”, er is een herinneringskruisje en een mooie rode roos. Later wordt dit aan de familie uitgereikt.

Kerkhofbezoek

De pastor en de assistenten bezoeken na de dienst het naast de kerk gelegen kerkhof. Iedereen is van harte welkom om mee te gaan om hun dierbaren te bezoeken bij de grafmonumenten. Het kerkhof is prachtig verlicht.

Koffie/thee in de kerk

Na de dienst en eventueel bezoek aan het kerkhof is iedereen welkom voor koffie of thee en ontmoeting. Iedereen is van harte uitgenodigd om naar de kerk te komen en aan de viering en herdenking deel te nemen.

De bijeenkomst wordt ook via Kerk TV uitgezonden; ga daarvoor naar Kerkdienst gemist

De avondwakegroep