Werkgroepen

Heb je interesse of wil je meer weten over onderstaande werkgroepen of activiteiten?Neem dan contact op met de betreffende contactpersoon.

Werkgroep Caritas

Wanneer

De vrijwilligers van de werkgroep Caritas zetten zich gedurende het hele jaar in om armoede en eenzaamheid te verlichten in Limmen en daarbuiten. Kijk voor een overzicht van de activiteiten onder ‘Steun aan wie het nodig heeft’. Je vindt hier ook alle gegevens om te doneren aan de werkgroep Caritas.

Wat is het?

Caritas betekent liefdadigheid, het plegen van een daad van liefde en barmhartigheid. De werkgroep heeft aandacht voor die mensen in Limmen en daarbuiten die in een moeilijke situatie verkeren, financieel dan wel sociaal. Eenzaamheid en armoede zijn twee thema’s die de werkgroep na aan het hart liggen. Sommige activiteiten vinden plaats in samenwerking met de Protestantse kerk in Limmen.  De werkgroep Caritas werkt ook samen met verschillende organisaties en instanties in de regio zoals de Voedselbank.

Contact

Je kunt met vragen of suggesties altijd mailen naar caritas@corneliuskerk-limmen.nl. Als je deel wilt nemen aan deze werkgroep, neem dan contact op met Tonia van der Steen a.vandersteen@live.nl

Acolieten, Collectanten, Koffieschenkers, Kosters, Lectoren

Wanneer

Deze vrijwilligers zetten zich in bij de weekendvieringen van zaterdagavond 19.00 uur en zondag 10.00 uur.

Wat is het

De liturgie in de Corneliuskerk is altijd goed verzorgd, mede door de inzet van de vele koorleden en vrijwilligers. Maar hulp is altijd welkom. Als er meer vrijwilligers willen helpen als koster, lector, acoliet, misdienaar, collectant of bij het koffiezetten na de viering, wordt het voor iedereen een beetje lichter en ben je minder vaak aan de beurt.

Je kunt altijd de pastor, een vrijwilliger of een parochieraadslid aanspreken. Misschien een keer meedraaien of het iets voor je is.

Contact

Heb je interesse om mee te doen of wil je meer informatie, stuur dan een e-mail aan Agaath van Veen, agaathvanveen@quicknet.nl

Marthaclub en Koperpoetsgroep

Wanneer

Onder de naam Marthaclub zijn er een drietal groepen die ieder één keer in de zes weken de kerk schoon houden. Elke groep op een andere dag.

De Koperpoetsgroep komt twee keer per jaar bij elkaar om het koper te poetsen, namelijk voor het Kerstfeest en voor Pasen.

Wat is het

De Marthaclub en de Koperpoetsgroep bestaan uit vrijwilligers die helpen de kerk schoon te houden. Het zijn gezellige samenkomsten waar veel werk wordt verzet.

Contact

Heb je interesse om ook mee te helpen, stuur dan een e-mail aan Joke Groot, p.w.grootlimmen@gmail.com voor de Marthaclub en Lenie Welboren, welborenkoot@kpnmail.nl voor de Koperpoetsgroep.

Tuinploeg

Wanneer

Er zijn twee tuinploegen die op dinsdag- en donderdagochtend het onderhoud verzorgen van het kerkhof (dinsdagmorgen) en de pastorietuin (donderdagmorgen).

Wat is het

De tuinploegen zorgen ervoor dat de begraafplaats en ook het groen voor, naast en achter de kerk worden bijgehouden. Beide groepen doen ook werkzaamheden in en rond de kerk, zoals het plaatsen van de Adventskrans, de kerststal en de kerstbomen.

Behalve dat er hard gewerkt wordt, is er veel ruimte voor gezelligheid en contact.

Contact

Heb je interesse om mee te doen met één van de tuinploegen, stuur dan een e-mail aan Joop Koppes, koppesjoop@gmail.com

Werkgroep MOV-HALE

Wanneer

Vijf keer per jaar komt de werkgroep MOV-HALE bij elkaar op een woensdagavond.

Wat is het

MOV-HALE staat voor ‘Missie Ontwikkelingssamenwerking en Vrede’ in het samenwerkingsverband van de parochie ‘Bron van levend water’ en de Corneliusparochie. Meer informatie over de werkgroep MOV-HALE vind je hier.

Contact

Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een e-mail aan Ans Winder ans.winder@quicknet.nl

Werkgroep Avondwake

Wat is het

Leden van deze werkgroep bereiden samen met de familie van een overledene een waardig afscheid voor ter voorbereiding op de uitvaart de volgende dag.

Contact:

pastor@corneliuskerk-limmen.nl

Werkgroep Bouw en Grondzaken

Wat is het

Deze werkgroep Bouw en Grondzaken, met een vertegenwoordiger vanuit de Parochieraad van de Corneliusparochie, gaat over het onderhoud van de kerk, pastorie, en bezittingen.
Ook gaat het om het verpachten van grond en onderhoud van sloten en hekwerk.

vastgoed@corneliuskerk-limmen.nl