Ga mee naar het verzetsmuseum op zondag 8 september na de regioviering in Heiloo

Op zondag 8 september om 10.00 uur wordt de eerste regioviering van de parochie Bron van Levend Water en de Corneliusparochie gehouden. Die gezamenlijke viering vindt plaats in de Willibrorduskerk in Heiloo. Dit is tegelijk de startzondag van het nieuwe seizoen 2024-2025 voor de gezamenlijke geloofsgemeenschappen van Heiloo, Akersloot, Limmen en de Egmonden, waarbij ook het nieuwe jaarthema Vrede vraagt Verbinding wordt gepresenteerd.

Vredesweek

Vanwege de Vredesweek die van 14-22 september gehouden wordt en de zorgen rond de oorlogen in onder meer Oekraïne en Gaza, heeft de regiowerkgroep MOV (Missie, Ontwikkelingssamenwerking en Vrede) het initiatief genomen om extra aandacht te bestreden aan de Vredeweek in de regioviering. De werkgroep is ook betrokken bij de inhoudelijke invulling van deze viering.

Bezoek aan het Verzetsmuseum

Na de viering en de koffie nodigt de werkgroep geïnteresseerden uit om met hen op de trein te stappen naar Amsterdam voor een bezoek aan het Verzetsmuseum. In dit museum – tegenover Artis – wordt de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog en de Duitse bezetting in 100 persoonlijke verhalen weergegeven. Het is heel bijzonder hoe je in het museum als bezoeker wordt uitgedaagd na te denken over wat jij zou doen in de extreme en veeleisende omstandigheden waar mannen en vrouwen tijdens de oorlog voor stonden als het gaat om de waarden van tolerantie, vrijheid en democratie.

Je kunt je vóór vrijdag 6 september opgeven voor het bezoek aan het Verzetsmuseum in Amsterdam op zondag 8 september door een mailtje te sturen naar aanmelden.activiteit@corneliuskerk-limmen.nl. Graag vermelden of je een museumjaarkaart en/of OV-kaart hebt. We houden je dan op de hoogte.

Werkgroep MOV-HALE (Missie Ontwikkelingssamenwerking en Vrede)