Pastoor/Administrator Franklin Brigitha van de Corneliusparochie wordt pastoor van de parochie Zuidelijk Flevoland

Alkmaar 5 juli 2024

Beste parochianen,

Zo vlak voor de zomervakanties wil ik met u een belangrijke mededeling delen. Ik ga u namelijk binnenkort verlaten. De bisschop heeft mij gevraagd mijn werkzaamheden te vervolgen in de regio Almere, waar ik pastoor word van de parochie Zuidelijk Flevoland. In 2022 werd nog voor de katholieke gemeenschap aldaar “de Sint-Bonifatiuskerk” geconsacreerd door bisschop Hendriks.

Binnen onze kerk is het min of meer normaal dat priesters om de zoveel jaar rouleren naar een andere regio. Ik heb 11 jaar mogen werken in de regio Alkmaar en de laatste drie jaar ook administrator geweest in de regio HALE. In beide regio’s heb echt een mooie tijd gehad. De regio zal niet zonder herder blijven. De gesprekken hierover met het bisdom zijn gaande en de nieuwe pastoor zal zichzelf als het zover is aan u voorstellen.

Ik zelf ga nu eerst op vakantie naar mijn geliefde Curaçao en blijf daarna in beide regio’s nog actief tot eind september. Dat zal dan ook de periode zijn dat wij elkaar zullen ontmoeten en elkaar het “beste” zullen wensen. Wees ervan overtuigd het waren intensieve en uitdagende tijden. Ik heb veel mensen leren kennen, mooie initiatieven meegemaakt, indrukwekkende verhalen aangehoord en vele enthousiaste vrijwilligers mogen ontmoeten. Er waren veel mooie momenten, er waren ook veel moeilijke momenten van afscheid nemen. Ik neem het allemaal mee naar Almere.

Ik wens u een mooie zomer.

Pastoor Franklin Brigitha