Ziekenzalving

Waarom de Ziekenzalving

Vanouds kent de katholieke kerk het gebruik om gelovige mensen aan het eind van hun leven de Ziekenzalving toe te dienen. De Ziekenzalving is één van de zeven sacramenten.

De bedoeling van het sacrament is rust te vinden en kracht op te doen voor de dagen die komen gaan. Het sacrament mag meer dan eens ontvangen worden.

Tijdens deze plechtigheid wordt gebeden om kracht en sterkte voor degene die afscheid neemt van het leven. Maar ook voor degenen die achterblijven. De stervende wordt door de priester gezalfd met heilige olie en de heilige communie wordt zo mogelijk uitgereikt. Een pastoraal werker van de parochie kan desgevraagd thuis een ziekenzegen aan parochianen geven.

Als het kan, vindt de ziekenzegen thuis plaats op een moment dat de zieke of stervende nog in staat is om de plechtigheid bewust mee te maken. Het is heel waardevol als naaste familieleden en/of verwanten hierbij aanwezig zijn.

Neem voor de Ziekenzalving contact op met de pastor van de parochie,
pastor@corneliuskerk-limmen.nl of 06-39142565