Vrijwilligster van het jaar 2024: Lida Meegdes

Tijdens de Dankviering op 7 juli, aan het eind van het seizoen 2023-2024, werd Lida Meegdes door Gerardine Vahl-Res naar voren geroepen als vrijwilligster van het jaar. Helemaal verrast moest Lida even tot zichzelf komen, voordat ze het liturgisch centrum betrad om de oorkonde en bloemen in ontvangst te nemen. De voorzitter van de parochieraad vertelde hoe Lida door de jaren heen als stille kracht de ledenadministratie van de Corneliusparochie heeft bijgehouden. Ze begon 23 jaar geleden bij de administratie in het voormalig Piusgebouw, waar ze o.a. samenwerkte met Corrie Noom, Nel Koppes, Jan Out en Jan Levering. Nu vind je haar elke vrijdagmiddag in de pastorie. Lida voert daar wekelijks alle gegevens in als er mensen verhuizen, kinderen gedoopt worden, er getrouwd wordt of kinderen en jongeren hun eerste communie doen of gevormd worden. Ook verzorgt ze de namenlijsten voor de vrijwilligersavonden, de kerkenbalans gegevens en maakte ze vele jaren lang de kerkenveiling-bijlage met alle vermeldingen van de kavels. Een welverdiende onderscheiding die Lida dubbel en dwars toekomt. Daarmee willen we als geloofsgemeenschap deze ‘stille kracht’ en belangrijke schakel binnen de parochie van harte bedanken voor haar trouwe inzet door al die jaren heen. Lida bedankt!