Gemeenschapsopbouw

Geloven is iets heel persoonlijks. Echter, geloven doe je niet alleen. Samen maken we deel uit van een geloofsgemeenschap. Geloof vieren we samen, we leren het samen, we verdiepen het in gesprek met anderen. Ontmoeting en aandacht voor elkaar zijn belangrijk.

Van oudsher zijn parochies plaatsgebonden. Nu de groep kerkgangers kleiner wordt, is de verbondenheid des te belangrijker. Aan die saamhorigheid willen we blijven werken. Dat gaat niet vanzelf, maar vraagt om structuur en organisatie. En bovenal: om een goede onderlinge communicatie. Samen met vele parochianen, vrijwilligers en contactpersonen blijven we bouwen aan een vitale geloofsgemeenschap.

De werkgroepen die onder ‘gemeenschapsopbouw’ vallen creëren voorwaarden om die betrokkenheid mogelijk te maken en gestalte te geven. Zij zorgen dat de werkvelden liturgie, katechese en diakonie mogelijk zijn.

Zie verder:

Sub Menu
1.16.5 2015-03-27 (2)
Op dinsdag en donderdagochtend zijn er twee tuinploegen actief die het onderhoud…