In Memoriam – Jan Glorie

Jan Glorie

Overleden op 6 september 2023. Op de leeftijd van 77 jaar

Jan is geboren op 1 oktober 1945 als jongste van een tweeling. Hun ouders Wub Glorie en Trien Glorie-Hoogland hadden al 2 dochters, Tiny en Truus.

Vader Wub was tuinder dus voor en na school was er genoeg werk te doen. Niet alles was werk, er werd ook gefeest. In 1967 ging pa met zijn broer Kees en wat vrienden naar Egmond-Binnen om te dansen bij café Swart. Die avond was ook Tini Sentveld aanwezig en pa viel als een blok voor haar.
Na 2,5 jaar verkering trouwden ze en gingen ze wonen aan de Dampegheestlaan. Daar werden al snel 3 dochters geboren: Sandra, Petra en Karin.

De eerste 15 jaar van hun huwelijk was pa veel aan het werk. Hij maakte lange dagen. Samen met broer Keesrunde hij een winkel en een kantine op camping “de Woudhoeve”. Hierna werkte hij ook nog als S.R.V. manin Limmen. Ook weer vroeg op en laat thuis. Toen ging pa werken als meteropnemer bij het gasbedrijf, dit was een hele goede zet. Normale werktijden en op 56,5 jarige leeftijd mocht pa al met de VUT. Samen hebben we dus nog veel van elkaar kunnen genieten.

Om toch iets omhanden te hebben ging pa aan het werk bij de tuinploeg van de kerk. Dit heeft hij 15 jaar met plezier gedaan. Ook hielp pa mee met het maken van de Limmer toren.

Het gezin groeide. Naast schoonzoons kwamen er ook nog 4 kleinkinderen. 3 jongens en 1 meisje waar pa heel blij mee was.

Begin dit jaar kregen wij helaas te horen dat pa erg ziek was en dat hij niet heel lang meer te leven had. Toen zijn gezondheid achteruit ging hebben wij als gezin nog heel veel leuke dingen met elkaar gedaan. Wat heeft hij daar samen met ons van genoten.

Wij, ma en zijn meiden waren erbij toen pa rustig weggleed naar de andere kant. Eindelijk had pa rust,maar met de rust voor hem kwam het gemis voor ons.

“Pa, bedankt dat u zo’n geweldige lieve man, vader en opa voor ons bent geweest”.

“Het gaat u goed!”