In Memoriam – Loes Keijzer

Loes Keijzer

Overleden op  13-01-2024. Op de leeftijd van 86 jaar

Loes is in Limmen geboren op 12 oktober 1937 en het 7e kind van Jaap Keijzer en Marietje Winder. Er volgden nog 5 zusjes. In de oorlogsjaren verhuisde ons gezin naar Julianadorp waar Loes fijne herinneringen aan had. Buiten spelen op de boerderij. Opa en oma woonden bij ons in.

Na de oorlog gingen we weer naar Limmen. Loes heeft de ULO gedaan in Amsterdam, intern op de Lauriergracht. Nadat zij haar diploma had gehaald heeft ze zo’n 20 jaar met heel veel plezier gewerkt bij bloembollenbedrijf van ’t Hof en Blokker. Later kwam ook haar zus Irene er werken en hebben zij daar heel wat afgelachen. Rond haar 35e solliciteerde ze bij verzorgingshuis de Santmark in Castricum en bleef daar tot haar pensioen.

Toen Loes 39 jaar was kreeg ze, tot haar en onze schrik, borstkanker. Een operatie volgde, een heel verdrietige en spannende tijd. Gelukkig is zij hiervan hersteld.

Samen met haar zus Joke woonde ze in het ouderlijk huis op de Kerkweg. Ze genoot van haar bloementuin, de kikkers in de vijver en de vogeltjes.

Jaarlijks gingen we er met de 10 zussen een paar dagen op uit. Eerst huurden we een huisje, later gingen we naar Irene in Stadskanaal. Nog weer later ging de aanhang mee en ook onze broer uit Engeland was met zijn vrouw van de partij. Daar genoot ze heel erg van.

De laatste jaren ging haar gezondheid achteruit en Joke was degene, die er altijd voor haar was. Als je langskwam zat Loes aan tafel met haar krantje, runde Joke het hele huishouden en zorgde voor een lekker bakkie koffie.

Afgelopen kerst ging het niet meer en werd er een tijdelijk plaatsje voor Loes gevonden in Alkmaar. Daar is ze, toch nog onverwacht, rustig in haar stoel overleden.

Familie Keijzer