In memoriam Frans Glorie

Frans Glorie

Overleden 4 mei 2023 op de leeftijd van 82 jaar

“Buiten gewoon”

In één woord omschrijven hoe pap was is heel bijzonder, hij was bijzonder in zijn eenvoud dus buitengewoon.

Pap werd geboren in Castricum in het begin van de tweede wereldoorlog. Op school ging pap zijn gang, volgde de opleiding tot timmerman en ging werken bij de Gebr. Tromp aan de Breedeweg in Castricum. Dit was zijn eerste en enige werkgever. Hij was nooit ziek en altijd op tijd, wat toch wel buitengewoon genoemd kan worden. Pap leerde mam kennen, samen bouwden ze hun eigen bungalow aan de Westerweg in Limmen en in 1964 trouwden ze. Daar werden Jos Jan en Rob geboren en pap was hier erg trots op. Wat ook buitengewoon was is dat pap van lekker eten hield. Een aardappeltje, lekkere groenten en een stukje vlees. Buitenlands eten was aan pap niet besteed.

Pap stopte al rond zijn 57ste met werken en kon zo samen met mam buiten, gewoon leuke fietstochtjes maken. Dit alles in de omtrek dus niet te ver van huis want pap wilde de Limmer kerktoren altijd graag blijven zien. Pap kon ook heerlijk genieten van zijn kleinkinderen. Als vrijwilliger was pap aan het werk in en rond de kerk in Limmen en in het appartementencomplex, waarin hij samen met mam de laatste 15 jaar woonde, verrichte pap allerlei hand en spandiensten en dat vond hij maar heel gewoon. Maar het meest buitengewoon aan pap was hoe hij afscheid heeft genomen van alle dierbaren. Hij zat rustig in zijn bed, hoorde alle verhalen aan en praatte met iedereen. Hij had er vrede mee want het werd alleen maar slechter en hoop was er al een tijdje niet meer.

Bedankt dat je zo’n buitengewone lieve man, vader, schoonvader en opa was.