Kerkbalansfolder

Geachte parochianen,

In Limmen is veel mogelijk, zo weet bijna iedere Limmer uit ervaring. Mensen die waarde hechten aan hun dorp, hun parochie en hun kerk; ook tijdens de herbouw van de kerk waarin velen hebben meegeleefd.

Januari is de maand van de Kerkbalans. De kerk is niet alleen een plek om lief en leed met elkaar te delen, maar ook om te leren en zorg te hebben voor elkaar. Tevens ook een ontmoetingsplek voor andere activiteiten. Denk hierbij aan bijvoorbeeld actie schoenendoos, jaarthema, Week van Eenzaamheid, Allerzielen, etc.
Ook aan het onderhoud van het gebouw, de koffie, missionaire en maatschappelijke projecten zijn kosten verbonden.

Wij willen graag dat de kerk open kan blijven. Hier zijn extra kosten mee gemoeid. De actie “Kerkbalans” is daar een welkome bijdrage in.
Ondersteun en doe mee aan de actie Kerkbalans, welke gehouden wordt van 16 januari t/m 30 januari 2021.

Wij zijn vol vertrouwen dat de Limmers hun parochiekerk na de brand willen blijven steunen en zeggen u daarvoor alvast hartelijk dank.

Fiscaal voordeel

De parochies hebben van de belastingdienst een ANBI status gekregen, dat houdt in dat wij een Algemeen Nut Beogende Instelling zijn.

Dit betekent dat een eenmalige gift voor u
fiscaal aftrekbaar is voor zover die boven de drempel van 1% van uw onzuiver inkomen uitkomt. Giften beneden de drempel zijn niet aftrekbaar.

Echter voor een periodieke gift geldt deze drempel niet. Een periodieke gift legt u vast voor een minimale termijn van vijf jaar in een overeenkomst met de parochie.
Deze vervalt automatisch bij overlijden van de schenker of bij overlijden van een ander door u aangeven persoon of bij verlies van de ANBI-status.

Voor het afsluiten of nadere informatie kunt u contact opnemen bij voorkeur via penningmeester@corneliuskerk-limmen.nl of via 06-5332 6054 (Piet Valkering).

Bijgesloten vindt u de machtiging voor de éénmalige gift.

Werkgroep Kerkbalans:
Gerardine Vahl-Res