Samenwerking H. Corneliusparochie en Bron van Levend Water

Wat meer op de achtergrond zijn er tussen het bestuur van Bron van Levend Water en onze parochieraad diverse gesprekken gevoerd over een mogelijk samenwerkingsverband. Dit gebeurde onder sterke aandrang van en onder leiding van het bisdom. Onlangs hebben beide besturen ingestemd met de vorming van een nieuw overkoepelend bestuur voor de beide parochies. De parochies behouden ieder hun zelfstandigheid maar krijgen dan één parochiebestuur, bestaande uit twee leden vanuit elk van de huidige parochiebesturen onder voorzitterschap van de pastoor-administrator. Vooralsnog zal laatstgenoemde functie vervuld worden door de deken, pastoor Franklin Brigitha. Hij zal ook leiding blijven geven aan het pastoresteam, bestaande uit de pastores, Mike Nagtegaal, Igno Osterhaus en Nico Mantje. De overige beoogd bestuursleden zijn, namens de Corneliusparochie mevr. Gerardine Vahl-Res en dhr. Piet Valkering, en, namens de parochie Bron van Levend Water dhr. Martien den Blanken en dhr. Harry Broers. Martien den Blanken zal in het nieuwe parochiebestuur de rol van vice-voorzitter vervullen, Gerardine Vahl-Res wordt secretaris en Piet Valkering penningmeester.

We rekenen op een mooie samenwerking met behoud van onze eigenheid, identiteit en zelfstandigheid en financieel onafhankelijk zijn.

Gerardine Vahl-Res (voorzitter Parochieraad)