Tussen Hemelvaart en Pinksteren: ‘Lopend Vuurtje’

Tussen Hemelvaart (9 mei) en Pinksteren (19 mei) zal er weer een gebedsestafette gehouden worden in de regio. Geïnteresseerden en kerkgangers vanuit de parochie ‘Bron van Levend Water’ en de Corneliusparochie zullen dan – geïnspireerd door de aloude pinksternoveen – elke dag op een ander locatie of kerkplek om 19:00 uur bij elkaar komen voor een korte gebedsdienst ter voorbereiding op het Pinksterfeest. De 7e kaars wordt aangestoken tijdens de meditatieve-Taizé-Pinksterviering op zaterdagavond 18 mei in de Corneliuskerk te Limmen. Een speciale viering waarbij het Taizé-projectkoor de vierstemmige samenzang muzikaal zal ondersteunen. Elke avond zal er dus één kaars meer op de 7-armige kandelaar aangestoken worden, zodat op zaterdagavond de volheid van het licht van Pinksteren in ons midden brandt en wij als het ware het licht van Pasen zelf uitstralen.

Hier onder het schema met de locaties van de zeven ‘Lopende Vuur’ vieringen.

vrijdag 10 mei           H. Jacobuskerk Akersloot                                      Igno

maandag 13 mei      H.M.M. Alacoquekerk Egmond Hoef                   Nico

dinsdag 14 mei        H. Willibrorduskerk      Heiloo                               Igno

woensdag 15 mei    H.M.M. Alacoquekerk Egmond Hoef                    Igno